Pesanan Peribadi Saya buat Pelajar PMR…Kejayaan Pasti Anda Peroleh

September 29, 2007 at 11:05 am (Uncategorized)


Kepada semua pelajar PMR saya, ucapan semoga kejayaan mengiringi anda saya lafazkan. PMR merupakan cabaran getir yang bakal menentukan hala tuju kehidupan anda selepas ini. Kejayaannya memberi anda sedikit harapan untuk mengharungi SPM kelak.

Sepanjang saya mengajar anda semua, pelbagai kenangan saya alami.Ada yang menyenangkan dan ada yang membuatkan saya berfikir dua kali. Cuma sebagai pendidik semua perkara yang berlaku saya anggap sebagai dugaan yang pasti dialami oleh seorang guru.

Baiklah, nasihat saya kepada pelajar semua ialah anda harus bertenang. Gunakan masa sehari sebelum peperiksaan ini sebagai usaha untuk merenung dan mendapat ketenangan diri yang sejati. Ketenangan ini penting pada saya kerana memberi kekuatan psikologi untuk menjawab esok hari.

Usah terlalu tension dengan pelbagai soalan ramalan. Pastikan anda sudah membuat semua latihan yang saya sediakan untuk persiapan anda. Keadaan tekananlah yang menyebabkan banyak kesilapan dilakukan oleh pelajar.

Apabila menjawab pastikan anda menjawab setelah membuat pilihan yang sewajarnya. Teliti semua pilihan jawapan yang ada untuk memastikan anda tidak membuat kesilapan. Fikir secara logik ketika membuat penilaian setiap pilihan jawapan yang ada.

Saya juga berharap semua bahan yang ada di dalam blog ini mampu memberi sedikit bayangan menyeluruh mengenai PMR yang bakal berlaku. Kaji dan lihat perkara-perkara yang penting pada pandangan anda.

Akhir kata, saya doakan kejayaan anda semua. Saya yakin kejayaan sememangnya milik anda semua. Ingat anda yang menentukan kejayaan diri anda. Bukan saya dan bukan orang lain tetapi diri anda.Yakin akan kemampuan anda yang sebenarnya.

Jumpa anda dalam kelas Tingkatan 4 nanti.

Leave a Reply

