Analisis Cerpen SPM

October 7, 2007 at 2:08 pm (Uncategorized)

Baiklah PMR sudah habis, jadi saya akan tumpu kepada SPM pula. Kali ini saya akan menyentuh ramalan saya tentang Cerpen. Saya telah membuat analisis dan berpendapat semua cerpen di bawah penting diberi perhatian oleh pelajar.

Dalam Antologi Anak Laut, cerpen yang penting ialah:

Annyss Sophillea
Lambaian Malar Hijau
Pusaran

Manakala dalam Antologi Kerusi, cerpen yang penting ialah:

Virus Zel Untuk Abah
Di Sisi Rinda

Bagaimana saya boleh membuat kesimpulan ini? Semua cerpen yang saya nyatakan di atas belum lagi keluar baik dalam SPM atau kertas bulan Jun BM.

Jadi, adakah anda sudah membuat pembacaan semua bahan ini? Kalau belum….jangan lupa hadiri seminar saya pada akhir bulan ini.

Leave a Reply

