Selamat Tahun Baru 2009 – Kita Tentukan Masa Depan Sendiri

December 31, 2008 at 12:52 pm (Uncategorized)


Hi Pelajar-pelajar

Nampaknya sudah menjadi satu kebiasaan setiap kali tahun baru menjelang pelbagai inspirasi dan idea akan muncul tetapi pastinya semua itu akan reda sebaik sahaja petang esok menjenguk dirinya. Tabiat manusia yang suka melupakan sesuatu setelah mengalami dugaan dalam kehidupannya. Manusia memang mudah lupa.

Buat pelajar nasihat saya ialah kekalkan keazaman kerana sudah pasti tahun 2009 akan menyaksikan pelbagai cabaran dan dugaan terutama buat mereka yang akan mengambil peperiksaan umum seperti STPM, SPM dan PMR serta UPSR. Hanya keazaman sahaja yang mampu memberikan anda semua tenaga untuk mengharungi tahun yang penuh rintangan ini. Teguhkan semangat untuk belajar dengan sering mengingatkan diri betapa pentingnya pendidikan untuk masa depan kita semua.

Dalam masa yang sama, saya berharap agar semua pelajar terus memberikan sokongan dengan melayari blog ini dari semasa ke semasa untuk maklumat karangan. Kalau anda semua sedari ada sedikit perubahan iaitu sudah ada tiga e-buku yang diterbitkan. Semua buku ini berguna untuk tatapan pelajar terutama yang akan menghadapi peperiksaan itu.

Buat saya, keazaman saya ialah untuk menghabiskan semua yang saya hajatkan dengan baik dan menjalani satu kehidupan yang penuh ceria terutama saya berharap semakin banyak gunung yang mampu saya daki dan semakin banyak karya saya hasilkan dalam masa yang terdekat ini. Blog ini akan terus saya usahakan walaupun mungkin tidak sekerap dahulu kerana keterbatasan masa dan tempat yang begitu jauh.

Akhir kata, doa saya sering bersama kalian semua kerana saya sedar betapa pentingnya pendidikan dan kehidupan manusia dan pelbagai cabaran yang menanti anda semua. Dalam hati saya yakin anda semua akan berjaya kerana anda semua menyedari matlamat hidup anda.

Semoga anda semua berjaya.

Cikgu Azman

Leave a Reply

