Cara Mendapatkan Bahan Dalam Blog Saya

April 30, 2009 at 1:48 am (Uncategorized)


Salam Pelajar

Saya dapati banyak pelajar menghantar emel bertanyakan sesuatu topik karangan. Secara amnya hampir semua skop utama peperiksaan karangan sudah ada di dalam blog saya cuma mungkin pelajar tidak tahu mendapatkannya.

Jadi, begini caranya. Jika anda hendak mendapatkan karangan pencemaran, anda masukkan perkataan utama seperti KARANGAN PENCEMARAN CIKGU AZMAN dalam engine search anda seperti goggle. Kemudian enter dan anda akan diberi pilihan beberapa contoh. Anda hanya click kepada halaman yang anda mahukan itu sahaja. Kalau anda mahukan KARANGAN PERMAINAN TRADISIONAL, anda hanya perlu menaip KARANGAN PERMAINAN TRADISIONAL CIKGU AZMAN DAN ENTER.

Nasihat saya kedua ialah semua bahan karangan ini perlukan dinyatakan sumbernya yakni anda mendapatkannya daripada blog saya sebab saya dapati banyak bahan saya digunakan tanpa memberitahu sumber bahan tersebut. Saya tiada masalah tetapi menganggap ini persoalan etika seseorang menggunakan bahan orang lain. Anda hanya perlu menulis di bahawa bawah blog anda bahawa bahan ini diperoleh daripada blog saya. Itu sahaja.

Ketiga, saya nasihat pelajar agar tidak mengambil karangan saya bulat-bulat sebaliknya cuma memahami isi dan cara penghuraian dan anda membuat karangan anda sendiri berdasarkan pemahaman anda terhadap karangan di dalam blog saya. Blog ini bertujuan untuk memudahkan pelajar memahami erti penulisan dan bukannya mendidik pelajar untuk menggunakan jalan mudah membuat salinan sahaja.

Jika anda memerlukan karangan-karangan dan bahan pendidikan lain yang lebih mantap, saya ada menyediakan pelbagai pakej yang menarik untuk anda. Begitu juga jika anda menghadapi masalah sebarang masalah penulisan sila emel kepada saya berdasarkan emel yang ada di dalam blog ini.

Baiklah, selamat melayari blog ini.

Leave a Reply

